Pasukan debat PMI Juara Debat Piala TNC HEMA

Posted by Utm Today Friday, August 6, 2010
Laporan oleh: Asmah Andy


Skudai, 2 Ogos 2010 – Tiga anak muda berbakat besar melakar sejarah tersendiri apabila muncul juara Pertandingan Debat Terbuka UTM, Piala Timbalan Naib Canselor (HEMA) yang berlangsung bermula 28 Julai hingga 1 Ogos 2010. Pasukan debat PMIUTM yang diwakili Saudara Abdul Azim Abd Jamil, Saudara Faizuan Abdullah dan Saudara Mohd Hafizul Hilmi Mohd Noor menggondol gelaran juara selepas menewaskan pasukan debat dari Kolej Perdana dalam kemuncak perdebatan peringkat akhir yang berlangsung di perkarangan Dewan Sultan Iskandar semalam.

Membahaskan usul “Kita sudah Bersedia Menghadapi Transformasi”, pasukan debat PMI yang berada di pihak kerajaan telah mengemukakan hujah-hujah serta bukti-bukti kukuh yang menyokong usul yang dibahaskan. Antara hujah-hujah yang dikemukakan pihak kerajaan bagi menyokong usul, termasuklah daripada aspek sosio-budaya, penstrukturan organisasi dan aspek teknologi. Sementara itu, pihak pembangkang dengan lantang cuba membidas segala hujah yang dilontarkan kerajaan.

Pada akhirnya, ternyata juri memutuskan agar usul diterima dan ini sekaligus memberi kemenangan kepada pihak kerajaan yang diwakili pasukan debat PMI. Kemenangan berganda diperoleh apabila Saudara Abdul Azim Abd Jamil dinobatkan sebagai pendebat terbaik. Juara menerima hadiah berupa piala pusingan, trofi, sijil dan hamper.
Terdahulu, pasukan debat PMI menewaskan pasukan “Debat Muda” dari Kolej Tun Fatimah dan Kolej Tun Dr. Ismail pada peringkat separuh akhir dengan usul “Mahasiswa kita sudah Berintegriti”. Kemenangan tersebut melayakkan mereka ke peringkat akhir.-myLPM

Sumber: http://pmiutm.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

Facebook UTM Today

About Me

Utm Today
UTM Today akan memaparkan kepada anda berita-berita disekitar kampus UTM sama ada berita universiti, persatuan-persatuan dan juga aktiviti-aktiviti serta suara-suara mahasiswa. Sebarang berita dan suara-suara anda yang ingin disampaikan kepada kami boleh di hantar ke utmtoday10@gmail.com
View my complete profile

Apa wajar mahasiswa dibenarkan berpolitik? apa pandangan mahasiswa UTM?

Pilihanraya kampus UTM

Pilihanraya kampus UTM

Ingin berkongsi dengan kami??

Ingin berkongsi dengan kami??

Web Site Hit Counter

Komen dan pandangan


ShoutMix chat widget

Gelagat Mahasiswa

Gelagat Mahasiswa