NC UM jamin akan letak jawatan jika e-undi bermasalah?

Posted by Utm Today Monday, February 1, 2010

KUALA LUMPUR : Naib Canselor Universiti Malaya Profesor Datuk Dr Ghauth Jasmon dikatakan rela meletakkan jawatannya jika sistem e-undi yang diamalkan kelak akan mendatangkan masalah.

"NC pernah jamin bahawa sistem e-undi di kampus itu tiada masalah, dan jika sebaliknya berlaku, beliau rela meletak jawatan," kata Presiden Persatuan Mahasiswa Darul Aman (Persada Kedah) Syazwan Ahmad kepada erapakatan.com di sini, hari ini.

Tambahnya, hal jaminan itu pernah disuarakan dalam suatu mesyuarat bersama kumpulan Pro Mahasiswa dengan NC sebelum ini.

Syazwan, wakil calon kepada Mohd Hafiz Ilyas (Umum) yang mendapat undian tertinggi dalam PRK sebelum ini berkata, hal itu pernah disebut dalam suatu rundingan bersama kumpulan Gabungan Mahasiswa Bantah E-Undi (Bantah) sebelum ini.

"Ya, ada (jaminan itu). Waktu temubual (antara) wakil Majlis Perwakilan Mahasiswa (MPM UM) dengan beliau tentang isu UM dan e-undi," kata Pengerusi Bantah Mohd Aizat Mohd Salleh, ketika mengesahkan kedudukan hal itu melalui kiriman khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada erapakatan.com hari ini.

Sidang media yang dijadualkan berlangsung pada pukul 2 petang ini di Akademi Pengajian Islam (API UM) dibatalkan berikutan program konvoi anjuran kumpulan mahasiswa itu ke Gombak yang bermula pagi tadi di Masjid Ar-Rahman.

Sumber : Era Pakatan

0 comments:

Post a Comment

Facebook UTM Today

About Me

Utm Today
UTM Today akan memaparkan kepada anda berita-berita disekitar kampus UTM sama ada berita universiti, persatuan-persatuan dan juga aktiviti-aktiviti serta suara-suara mahasiswa. Sebarang berita dan suara-suara anda yang ingin disampaikan kepada kami boleh di hantar ke utmtoday10@gmail.com
View my complete profile

Apa wajar mahasiswa dibenarkan berpolitik? apa pandangan mahasiswa UTM?

Pilihanraya kampus UTM

Pilihanraya kampus UTM

Ingin berkongsi dengan kami??

Ingin berkongsi dengan kami??

Web Site Hit Counter

Komen dan pandangan


ShoutMix chat widget

Gelagat Mahasiswa

Gelagat Mahasiswa