Ketua Biro JKM KRP menjadi calon Pro Mahasiswa

Posted by Utm Today Sunday, January 24, 2010

  • UTM Skudai, 22 Jan : Mahasiswa Kolej Rahman Putra hari ini dikejutkan dengan pengisytiharaan sebagai calon Pro Mahasiswa oleh Saudara Muhammad Ibrahim Khalil B Noh, Fakulti Sains dan Geoinformasi selaku Ketua Biro Dokumentasi dan Penerbitan Jawatankuasa Kolej Mahasiswa, Kolej Rahman Putra (JKM KRP) lebih kurang pukul 9.30 malam tadi.

    Pengumuman dan pengisytiharan secara rasmi Saudara Ibrahim untuk menyertai Pro Mahasiswa UTM telah diberitahu oleh Ketua Jentera Pro M, Saudara Mohd Amin Bin Mohd Hamami melalui ucapannya sebentar tadi.

    Saudara Ibrahim apabila diminta mengulas berkenaan keputusannya untuk bertanding atas tiket Pro Mahasiswa kali ini berkata, "Saya sebagai mahasiswa punya hak untuk bertanding atas tiket mana-mana sama ada evolusi atau pro Mahasiswa. Tetapi antara kedua-dua parti mahasiswa ini, saya lebih meyakini Pro M. Keputusan ini muktamad dan InsyaAllah saya tidak akan ubah." Jawabnya ringkas.

    Sebelum ini, Saudara Siti Hadjar, Timbalan Presiden MPP yang pada pilihanraya kampus yang lepas bertanding atas tiket Evolusi telah mengambil keputusan mengisytiharkan dirinya untuk menyertai Pro Mahasiswa pada pilihanraya kampus kali ini. Keputusan dibuat setelah mempertimbangkan dan menilai kedua-dua pihak dari pelbagai sudut.

    Perpindahan Saudari Siti Hadjar ternyata memberi impak yang baik kepada Pro Mahasiswa apabila jentera pusat yang diketuai oleh Saudara Mohd Amin telah memaklumkan bahawa beberapa orang mahasiswa telah menawarkan diri secara sukarela untuk menjadi penggerak Pro M.

    Begitu juga dengan calon di beberapa kolej lain yang sedang mempertimbangkan untuk menarik diri dari bertanding dibawah tiket Evolusi Mahasiswa dan berpindah kepada Pro Mahasiswa. Keputusan ini akan diumumkan oleh ketua jentera sendiri sedikit masa lagi.

    Keyakinan mahasiswa terhadap Pro M dilihat semakin meningkat dan mahasiswa juga semakin matang dalam menilai suasana politik kampus. Kesan daripada penilaian ini bakal diterjemahkan sedikit masa lagi. Pro Mahasiswa ingin mengingatkan bahawa anda, sebagai mahasiswa mempunyai kuasa untuk memilih. Oleh itu, pilihlah dengan bijak.

    "Dari Mahasiswa untuk Mahasiswa"

    Student Power!!

  • Sumber : Pro Mahasiswa UTM

    0 comments:

    Post a Comment

    Facebook UTM Today

    About Me

    Utm Today
    UTM Today akan memaparkan kepada anda berita-berita disekitar kampus UTM sama ada berita universiti, persatuan-persatuan dan juga aktiviti-aktiviti serta suara-suara mahasiswa. Sebarang berita dan suara-suara anda yang ingin disampaikan kepada kami boleh di hantar ke utmtoday10@gmail.com
    View my complete profile

    Apa wajar mahasiswa dibenarkan berpolitik? apa pandangan mahasiswa UTM?

    Pilihanraya kampus UTM

    Pilihanraya kampus UTM

    Ingin berkongsi dengan kami??

    Ingin berkongsi dengan kami??

    Web Site Hit Counter

    Komen dan pandangan


    ShoutMix chat widget

    Gelagat Mahasiswa

    Gelagat Mahasiswa

    Blog Archive