Mahasiswa Fakulti Sains bersama Pro Mahasiswa

Posted by Utm Today Sunday, January 17, 2010

  • UTM Skudai, 15 Jan : Perlawanan bola sepak persahabatan antara Pro Mahasiswa UTM dan Mahasiswa fakulti sains telah diadakan di Padang Utama, UTM. Perlawanan Persahabatan ini disertai oleh penggerak utama Pro M UTM dan juga pimpinan Persatuan Fakulti Sains(PESAT).

    Perlawanan persahabatan bermula pada pukul 5.45 petang sebaik sahaja selesai melaksanakan solat sunat gerhana matahari di Masjid Sultan Ismail. Kemenangan hari ini telah berpihak kepada Pro Mahasiswa.

    "Perlawanan ini bukanlah bertujuan untuk mencari siapa menang, tapi apa yang paling penting adalah ukhuwwah yang terjalin antara Pro Mahasiswa dan Mahasiswa Fakulti Sains" Ujar Saudara Mohd Amin, Ketua Jentera Pro Mahasiswa sebaik sahaja perlawanan tersebut selesai.

    Saudara Faizuan yang merupakan mantan Presiden Persatuan Fakulti Sains apabila ditemui berkata, "Kami mahasiswa fakulti sains yang hadir dalam perlawanan persahabatan hari ini ingin menunjukkan kepada semua bahawa mahasiswa tidak perlu takut untuk berprogram bersama Pro Mahasiswa. Mahasiswa bukannya budak-budak sekolah yang sesuka hati untuk diarah dan digunakan. Jadi, tiada sebab untuk takut." Jelasnya ringkas.

    Turut hadir dalam perlawanan persahabatan petang tadi adalah beberapa orang wakil mahasiswa cina. Mereka hadir ke perlawanan persahabatan petang tadi sebagai tanda sokongan penuh terhadap perjuangan Pro Mahasiswa pada pilihanraya kampus kali ini. Pro Mahasiswa juga turut mengalu-alukan Chaw Sau Shen, mahasiswa Fakulti Sains Komputer yang sudi menawarkan diri secara suka rela atas tiket Pro Mahasiswa.

    Penyertaan Saudara Chaw Sau Shen pada pilihanraya kampus kali ini atas tiket Pro Mahasiswa adalah diatas kesedaran beliau untuk memperjuangkan hak mahasiswa. Beliau memilih Pro Mahasiswa juga adalah berdasarkan keyakinan terhadap penggerak Pro Mahasiswa yang dilihat lebih bersungguh-sungguh untuk memimpin mahasiswa. Keputusan ini juga diambil setelah meneliti perkembangan kedua-dua pihak dan perbincangan bersama beberapa mahasiswa cina yang lain. Justeru, petang tadi beliau telah membulatkan tekad untuk menyatakan hasrat secara rasmi kepada Ketua Jentera Pro Mahasiswa, Saudara Mohd Amin bin Mohd Hamami.

    Perlawanan persahabatan bola sepak petang tadi berakhir dengan sesi bergambar antara Penggerak Pro Mahasiswa dan Mahasiswa Fakulti Sains.

    Pro M : Majulah sukan untuk Mahasiswa.
  • 0 comments:

    Post a Comment

    Facebook UTM Today

    About Me

    Utm Today
    UTM Today akan memaparkan kepada anda berita-berita disekitar kampus UTM sama ada berita universiti, persatuan-persatuan dan juga aktiviti-aktiviti serta suara-suara mahasiswa. Sebarang berita dan suara-suara anda yang ingin disampaikan kepada kami boleh di hantar ke utmtoday10@gmail.com
    View my complete profile

    Apa wajar mahasiswa dibenarkan berpolitik? apa pandangan mahasiswa UTM?

    Pilihanraya kampus UTM

    Pilihanraya kampus UTM

    Ingin berkongsi dengan kami??

    Ingin berkongsi dengan kami??

    Web Site Hit Counter

    Komen dan pandangan


    ShoutMix chat widget

    Gelagat Mahasiswa

    Gelagat Mahasiswa

    Blog Archive